WWE 2K18 – Anmeldelse

Titel: WWE 2K18

Platforme: PlayStation 4
Antal Spillere: 1-6
Udvikler: Yuke’s
Udgiver: 2K Games
Udgivelsesdato: 17/10-2017

Så er der gået endnu et år og endnu et spil i WWE 2K serien har fundet vej til butikshylder og PlayStation Store. Det nye spil, der bærer titlen WWE 2K18 byder som altid på masser af action, rå slåskampe og muligheden for at bruge meget mere end blot næverne til at overvinde ens modstandere.

Som altid, så er der masser af forskellige game modes man kan kaste sig over. Så uanset om man ønsker at kaste sig over en hurtig kamp eller om man vil opbygge sin egen wrestler, så er mulighederne der.

Gameplay:

Når man starter WWE 2K18 op, så kan man næsten ikke undgå at blive overvældet af alle de forskellige gamemodes der findes i spillet, hvad enten man ønsker at spille 1 mod 1 eller tage en kamp, hvor 8 kæmper alle mod. Man kan også vælge at kæmpe online mod andre spillere, eller kaste sig over spillets MyCARRER del, hvor man skal skabe sin egen wrestler og fører frem til toppen af ranglisten.

Desværre er det ikke kun de mange forskellige game modes man kan blive overvældet af, det samme gør sig gældende for kaos som kampene udspiller sig i.

Selve grundkonceptet i wrestling og dermed også WWE 2K18, er ganske simpelt: Gå i ringen og overvind din modstander. Men der er et væld af forskellige måder man kan kæmpe på, for det kan være i ringen, hvor man slår, sparker, kaster og springer på sin modstander. Men man kan naturligvis også vælge at tage kampen uden for ringen, hvor omgivelserne pludselig giver helt nye muligheder når man skal vinde over sin modstander.

Det betyder at styringen nemt bliver meget uoverskuelig, da man skal trykke på de rigtige taster mens man drejer den analoge stick.

Det er i sig selv ganske besværligt, hvis man ikke har et indgående kendskab til serien og styringen i forvejen. Men endnu mere besværligt bliver det når man også skal forholde sig til diverse ”mini-games” der er lagt ind i kampene. F.eks. hvis man skal lave et kontra-angreb, så skal man trykke på en knap når en indikator kommer frem på skærmen. Denne indikator er der kun ganske kortvarig, det føles næsten som en brøkdel af et sekund. Derudover er der også forskellige andre af denne slags udfordringer i spillet, hvilket desværre ikke er med til at gøre spillet nemt tilgængeligt.

MyCARRER:

Som skrevet indledningsvis, så er der mange forskellige game modes, herunder også MyCARRER, hvor man skal skabe sin egen wrestler, og få ham eller hende til tops inden for WWE. Når det drejer sig om at skabe sin wrestler, så er mulighederne for at skabe sit eget unikke udseende næsten uendelige. Det er både sjovt og med til at give dette game mode en medrivende føles.

Men desværre er der andre områder som fejler. Her er det især lyden, eller rettere mangle på samme som skuffer stort. Inden for wrestling er trash-talk en vigtig del, og denne har udviklerne heldigvis igen inkluderet i WWE 2K18, ligesom de har gjort i tidligere udgivelser i serien. Men desværre har udviklerne endnu ikke taget skridtet fuldt og hyret stemme-skuespillere/ægte wrestlere til at tage sig af snakken i spillet. Som tidligere, så foregår alt dette forsat på skrift. Det er med til at man ikke lever sig rigtigt ind i rollen som wrestler.

Grafik:

Hvad angår grafikken i spillet, så den generelt set godkendt. Nogle steder er den rigtig god, f.eks. er der brugt meget energi på at skabe de forskellige wrestleres intro/gang til ringen helt rigtigt, hvilket er superfedt og flot. Det samme gør sig gældende i kampene, hvor wrestlerne bevæger sig flot rundt i og omkring ringen, hvad enten de bliver kastet mod rebene eller de hopper fra toppen ringhjørnet ned på en lidende modstander.

Der hvor grafikken kommer til kort er mellem kampene, når man f.eks. bevæger sig rundt backstage og skal tale med forskellige personer. Her får man ikke altid indtryk af udviklerne har brugt alle de muligheder som PlayStation 4 konsollen giver. Men igen, der er ingen tvivl om at introerne til kampene har været i fokus og disse fylder en stor del af de mange Gigabyte som spillet fylder. Derfor har det nok også været nødvendigt at skærer ned for grafikken andre steder, for at udgå spillet kom til at fylde alt for meget.

Lyd:

Vi har allerede været inde på lyden i spillet under MyCARRER delen, hvor manglen på stemmeskuespil skuffede. Når det drejer sig om omgivelserne, som tilskuere osv. så er der fint med lyd fra dem, hvad enten man vælger an provokerende stil, så de buher af sig når man gå i ringen eller en positiv stil, så de hepper og opmuntre sig. Kommentatorerne er også godkendte, men desværre kommer de hurtigt til at gentage sig selv i løbet af kampen.

Konklusion:

Hvis man er stor fan af wrestling, så er der ingen tvivl om man skal kaste sig over WWE 2K18, men hvis man derimod ikke er den store fan, og dermed ikke har det store kendskab til WWE og wrestling, så er det måske mere tvivlsomt om man vil finde den store glæde ved spillet.

Der er ingen tvivl om at 2K kan skabe fantastiske sportstitler, se bare på deres NBA 2K serie, som ser fantastisk ud, lyder fantastisk og byder på fantastisk gameplay, uanset om man er fan af basketball eller ej.

Men WWE 2K serien, kommer desværre ikke op på det niveau, styringen er for besværlig og især lydsiden skuffer, set i forhold til den teknologiske udvikling.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.