Udviklingen af The Last Guardian tog længere end forventet

The Last Guardian august4

Hvis man siger at The Last Guardian har været lang tid under udvikling, så ville man underdrive. Spillet var oprindeligt tiltænk en udgivelse på PlayStation 3, men disse planer blev som bekendt droppet og manden bag titlen Fumito Ueda skiftede fokus til PlayStation 4 konsollen og de ekstra muligheder den nye konsol ville give.

Fumito Ueda havde dog på ingen måde forventet at spillet ville være så lang tid under udvikling. Faktisk var planen at udviklingen af The Last Guardian skulle være kortere end udviklingen af de to titler Ico og Shadow of the Colossus, der blev udgivet til PlayStation 2.

Fumito Ueda siger omkring udviklingen af spillet:

Aldrig i min vildeste fantasi havde jeg tænkt at The Last Guardian ville tage så lang tid. Faktisk var det et punkt efter Ico og Shadow o the Colossus – de tog også lang tid at lave, så vi tænkte at det næste skulle være hurtigere at lave, end Ico og Shadow. Det var vores hensigt….Uanset hvad jeg laver næste gang, så sigter jeg ikke mod at det skal tage lige så lang tid at lave som The Last Guardian. Præcis hvad jeg vil lave som det næste – Jeg har flere forskellige ideer. Nogle af dem er i samme stil som de tre spil jeg har lavet hidtil. Nogle af dem er fuldkommen anderledes. Jeg har op til flere ideer. Men at lavet et videospil det er så svær ting at skabe. Jeg venter stadig på den ide som gør det værd at overkomme alle udfordringerne for

The Last Guardian bliver udgivet til PlayStation 4 d. 7. december.

Bookmark permalink.

Smid endelig en kommentar