Telltale ser ‘Tales from the Borderlands’ som en fiasko

Der folk som elsker Telltale Games for deres episode opdelte spil, mens andre ikke bryder sig om konceptet. Men man må sige at Telltale har stor succes med deres koncept, for deres spil har et stort og trofast publikum.

Men ikke alle deres spil lever op til de forventninger og salgstal som Telltale selv har til dem.

Det gør sig gældende for deres spil Tales from the Borderlands, der ifølge spillets Creative Director Nick Herman ses som en fiasko internt ved Telltale Games.

Han siger:

Jeg havde svært ved at sætte mig op til den næste ting. Tales var mit liv i to år og internt blev det anset som en fiasko. Blandt kritikkerne var det en stor succes, men set fra en salgs og produktions side, så var det ikke fantastisk.

 

Så efter alt det, var der ikke ligefrem en masse high fives og crowd-surfing, men jeg tror vi allerede viste at alt det ikke ville være der når vi nåede målstregen. Pierre og jeg talte om hvordan det er hårdt nok bare at lave den skide ting, det er vel 75 % af arbejdet. Jeg kan godt se det virker åndsvagt ikke at presse på for de sidste 25 % og gå efter at lave noget specielt.

Det kommer næppe som den helt store overraskelse at Nick Herman har forladt Telltale Games efter spillets færdiggørelse. Inden Tales from the Borderlands havde han ellers været med til at skabe flere Telltale titler, blandt andet var han med til at skabe The Wolf Among Us og den første sæson af The Walking Dead. Efter at have forladt Telltale Games er han blevet ansat ved Ubisofts afdeling i San  Francisco, her er han Senior Game designer.

Om Tales from Borderlands får en sæson to står forsat hen i det uvisse, men det er naturligvis muligt at Telltale fortsat tror på titlen, men ønsker at tage den i en ny retning.

Bookmark permalink.

Smid endelig en kommentar