Rainbow Skies & Rainbow Moon vil blive udgivet i løbet af år 2016

Det er blevet annonceret at både Rainbow Skies og det tidligere udgivet spil, Rainbow Moon, vil udkomme til PlayStation 4 i løbet af næste år

 

Rainbow Skies

Rainbow Moon blev første gang udgivet til PlayStation 3 tilbage i år 2012, og blev det efterfølgende år udgivet til PlayStation Vita. Efterfølgeren med navnet Rainbow Skies blev første gang annonceret i 2013, men har endnu ikke set dagens lys. Dog er det nu blevet bekræftet at spillet vil blive udgivet til både PlayStation 4, PlayStation 3 og Vita i anden halvdel af 2016, komplet med Cross-Save funktion.

Hvis du endnu ikke kender til den kommende titel, så kan en gameplay trailer fra oktober 2014 ses herunder:

På PlayStation Blog beskrives Rainbow Skies som følgende:

”Rainbow Skies har en øget vægt på historiefortælling, skrivning, karakter-baggrunde og skuespil, så spillerne kan forvente et mere interessant og godt udformet plot, der indeholder mange drejninger undervejs. Den komplekse baggrundshistorie består af flere, sammenvævede fortællinger, fortalt med nem-at-læse dialoger som er både underholdende og i tilfælde af bestemte karakterer, ekstremt sjove.

 

Ud over at have mobiliseret hjælp med en dedikeret historie og manuskriptforfatter, så er det originale monolog system fra Rainbow Moon blevet erstattet af et mere kompleks dialog system. Op til 4 karakterer kan tale samtidigt, hvilket fører til meget mere livlige samtaler. Der er også blevet gennemført en lang række animationer, humørikoner og samtale-specifikke ikoner, der hjælper med at formidle de følelser og stemninger, som heltene i spillet gennemgår i løbet af deres rejse. Det vil være meget følelsesladet!

 

Der er også blevet skabt flere korte filmsekvenser, som kaldes ”action clips”. Disse begynder når spilleren når bestemte checkpoints i historien som fokuserer på specifikke handlinger, figurer eller objekter. ”Action clips” indeholder hverken tekst eller samtaler, men de hjælper med at forklare den nuværende situation, indfører nye elementer til spillet, eller fungerer blot som en måde at krydre spillets begivenheder på.

 

Efter at Rainbow Moon blev udgivet fik holdet bag en masse feedback, hvor spillerne fortalte at de ønskede øget fokus på historiefortællingen, hvilket spillerne burde være tilfredse med, med det nye historie-system i Rainbow Skies. Skulle man ønske at fokusere på gameplayet, så kan alle samtaler springes over til enhver tid. Et detaljeret log-system holder styr på hver eneste mission og opgave, inkluderet er en lille påmindelse om det næste mål, så man ikke behøver at bekymre sig om muligheden for at misse vitale oplysninger eller begivenheder. Dette gør det meget nemt at fortsætte hvor man slap spillet sidst, selv efter at have taget en længere pause fra spillet”.

 

Om Kim Freiler

Administrator
Bookmark permalink.

Smid endelig en kommentar