Gyserspil er svære at sælge

Gennem de seneste år har gysergenren for alvor gjort sit indtog på konsollerne, men ifølge Zach Wilson så er det ikke den nemmeste genre at tjene på.

Zach Wilson har tidligere været en del Visceral Games, som netop er lukket. Ved Visceral Games var Zach Wilson med til at skabe Dead Space. Og han mener det er betydeligt mere vanskeligt at tjene på spil i gysergenren sammenlignet med AAA titler fra andre genre.

Han mener det blandt andet skyldes at mange anser sig selv som fans af genren, men at de undlader at købe spil i genren, fordi de er for skræmmende.

 

Overlevelses gyserspil er vanskelige. Generelt er gyserspil dyre at lave og svære at sælge. Folks feedback ville være at de elskede Dead Space, men ikke købte det fordi det var for skræmmende. Det modarbejder sig selv.

 

Hans udtalelser understøttes af de salgstal som Resident Evil 7: Biohazard har opnået. For indtil videre er der solgt godt fire millioner kopier af spillet, hvilket naturligvis er flot, men Capcom der står bag udgivelsen havde forventet et salgstal på at opnå et salgstal på fire millioner allerede d. 31. marts 2017. Dermed er salgstallet altså mindre end det som var budgetteret med på nuværende tidspunkt.

Dead Space 2 er et andet spil som ikke har opnået den kommercielle succes som udviklerne og udgiverne havde håbet på. Selv med et salgstal på et par millioner kopier, så lever det ikke op til forventningerne.

Dermed står gysergenren inden for gaming i en skærende kontrast til gysergenren inden for film, hvor en film med et meget lav budget kan indtjene utroligt store beløb.

Bookmark permalink.

Smid endelig en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.